Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

USA-Chiny. Bez szans na odbudowę rynku?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2024
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
USA-Chiny. Bez szans na odbudowę rynku?
fot. Schiphol Airport
Amerykańsko-chiński rynek lotniczy prężnie się rozwijał, lecz pandemia wszystko zakłóciła. Ruch pasażerski spadł do prawie zera. Decyzja Pekinu o odejściu o stosowania rygorystycznej polityki „zero COVID” sprawiła, że rynek zaczął się powoli odbudowywać, ale minie długi okres zanim wyniki przewozowe zbliżą się do tych sprzed 2019 roku, gdyż to wyłącznie operatorzy z Państwa Środka zwiększają oferowanie. W tym samym czasie linie ze Stanów Zjednoczonych chcą ograniczyć podaż lotów.

Na przełomie 2019/2020 roku w Chinach wybuchła, wywołana koronawirusem SARS-CoV-2 pandemia, która doprowadziło do gwałtownego spadku liczby usług lotniczych. Nie tylko w USA i Chinach, ale na całym świecie. Amerykańskie linie lotnicze, pod naporem lokalnych władz, zaprzestały operowania do miast w Państwie Środka.

W marcu 2020 roku Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego drastycznie ograniczyła liczbę lotów międzynarodowych do Chin, powołując się na potrzebę kontrolowania importowanych przypadków COVID-19. Zagraniczni przewoźnicy, którzy pozostali obecni w Chinach, mogli wykonywać zaledwie jeden lot w tygodniu. Na przewoźników, którzy zaprzestali świadczenia swoich usług, został nałożony bezwzględny zakaz wykonywania jakiegokolwiek lotu do Chin. 

Działanie chińskiego regulatora, skutecznie zakazujące wielu liniom lotniczym obsługiwania lotów do Państwa Środka, wywołało spór między Pekinem a Waszyngtonem, jeszcze bardziej nadwyrężając i tak już napięte wtedy bilateralne stosunki. W odwecie, administracja prezydenta Trumpa ogłosiła w czerwcu 2020 r., że zablokuje liniom lotniczym z Chin możliwość obsługi lotów pasażerskich do Stanów Zjednoczonych.

Przed pandemią każda ze stron zezwalała na obsługę ponad 150 lotów pasażerskich, w obie strony, tygodniowo. Od 31 marca zarówno linie chińskie, jak i amerykańskie mają prawo realizować 50 rotacji tygodniowo, lecz wyłącznie azjatyccy przewoźnicy zdołali osiągnąć określony pułap. Amerykańscy operatorzy wykonują znacznie mniej operacji niż jest to dozwolone (maksymalnie 39 w tygodniu) i nie zamierzają zwiększyć oferowania, jeszcze bardziej je ograniczając.

Zarząd Delta Air Lines, które wykonują loty z Detroit i Seattle do Szanghaju, wystąpił do amerykańskiego Departamentu Transportu o zwolnienie w sezonie zimowym, który zacznie bieg 27 października i zakończy się 29 marca 2025 roku, z obowiązku wykonywania 28 z 42 cotygodniowych rotacji. Podobnie postąpiły United Airlines, które nie chcą wykonywać 42 z 63 cotygodniowych lotów do Chin. Przewoźnik z siedzibą w Chicago realizuje rejsy między San Francisco a Pekinem i Szanghajem, jak i między stolicą Hollywood a finansowym centrum Chińskiej Republiki Ludowej.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

A380 Emirates wróci do Pragi

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates wróci do Pragi

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Wrzesień dużo lepszy niż przed rokiem dla Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Wrzesień dużo lepszy niż przed rokiem dla Ryanaira

Rafał Dybiński 02 października 2024

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Pasażer i linie lotnicze

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Mateusz Kieruzal 01 października 2024

Nowelizacja ustawy o danych pasażera. Linie liczą na uniknięcie kar

Prawo i polityka

Połączenie między Babimostem a Warszawą obsłuży PLL LOT

Biznes i przemysł

Boeing wyprodukuje biopaliwo

Biznes i przemysł

Boeing wyprodukuje biopaliwo

Emilia Derewienko 02 listopada 2014

Zobacz również:

A380 Emirates wróci do Pragi

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates wróci do Pragi

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Wrzesień dużo lepszy niż przed rokiem dla Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Wrzesień dużo lepszy niż przed rokiem dla Ryanaira

Rafał Dybiński 02 października 2024

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Pasażer i linie lotnicze

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Mateusz Kieruzal 01 października 2024

Nowelizacja ustawy o danych pasażera. Linie liczą na uniknięcie kar

Prawo i polityka

Połączenie między Babimostem a Warszawą obsłuży PLL LOT

Biznes i przemysł

Boeing wyprodukuje biopaliwo

Biznes i przemysł

Boeing wyprodukuje biopaliwo

Emilia Derewienko 02 listopada 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5